這首歌是希區考克電影「擒兇記」(The man who knew too much)的主題曲,由桃樂絲黛主唱,曾於1956年獲得奧斯卡金像獎最佳歌曲。

每當生活不順利時,我總會自然想到這首歌,哼哼那句 Que sera, sera. Whatever will be, will be. 頓時就會覺得,好像沒有什麼事情那麼嚴肅,該怎麼樣就會怎麼樣。多想也沒用,如果會好就會好,如果不好就算了,也不用多煩惱。跟大家分享這首好聽的歌曲~

Que sera, sera

(whatever will be, will be)  

Doris Day

When I was just a little girl
I asked my mother: "What will I be?
Will I be pretty?
Will I be rich?"
Here's what she said to me:

*"Que sera, sera
Whatever will be, will be
The future's not ours to see
Que sera, sera
What will be, will be"

When I was just a child in school
I asked my teacher, "What will I try?
Should I paint pictures"
Should I sing songs?"
This was her wise reply: (*)

When I grew up and fell in love
I asked my sweetheart, "What lies ahead?
Will we have rainbows
Day after day?"
Here's what my sweetheart said: (*)

Now I have children of my own
They ask their mother, "What will I be?"
Will I be handsome?
Will I be rich?"
I tell them tenderly: (*)

 

順其自然 

桃樂絲黛

我還是個小女孩時
我問媽媽:我以後會做什麼呢?
我會很漂亮嗎?
我會很有錢嗎?
媽媽回答我說:

*"順其自然
該怎樣就會怎樣
未來不是我們能夠預見的
順其自然
該怎樣就會怎樣"

我小時候上學時
我問老師:我會成為什麼?
我應該畫畫嗎?
我應該唱歌嗎?
她睿智地回答我說:
(*重複)

我長大後,談了戀愛
我問我的甜心:未來的路會怎樣?
我倆是否能擁有七色彩虹?
歲歲年年?
我的甜心回答我說:
(*重複)

如今我兒女成群
他們問我:我以後會做什麼呢?
我會長得很帥嗎?
我會很有錢嗎?
我溫柔地告訴他們:
(*重複)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Belito 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()